tisdag 19 juli 2011

sommarvirkning

Nu var det länge sedan jag virkade men så hittade jag inspiration på nätet till en filt i mormorsruteränder som jag bara var tvungen att testa. Man virkar samma stolpgrupper som när man virkar rutor men virkar fram och tillbaka istället. Vill du ha en närmre beskrivning sök på youtube där finns bra videos. Ville göra en riktig glad-filt och det tycker jag det blir med dessa färger.

Betongprojektet som jag skrev om tidigare är klart, ja iaf testomgången man lär sig ju vissa saker genom att pröva, har bara inte fotat än. Vissa saker blev bra och andra får jag göra lite bättre nästa gång. Ska göra lite flera saker i nästa gjutomgång.

Ser att det är en hel del besökare på bloggen ni får gärna skriva en liten rad då blir jag så glad :)

Tjing i solen!

1 kommentar:

  1. ser jättefint ut. jag önskar att jag hade tid till å lära mig. till hösten kanske när man kan kura i soffan :)

    SvaraRadera